Tällä viikolla minut on saatettu hämilleni ja olen alkanut miettimään josko minä ehkä sittenkin osaan tehdä jotain sievää. Ihmisen kauneushan alkaa siitä, että hän hyväksyy itsensä ja toisensa juuri sellaisina kuin he ovat. Syvällistä, juu. Mutta kiitoksia kaikille ihanista sanoista.

Mutta olen noita pistelyksiäni katsellut uusin silmin ja huomannut, että olen kehittynyt niissä. Jostain syystä on vain ollut helpompaa vähätellä omia juttujaan kuin olla ylypiä niistä. Mutta ehkäpä minä opettelen uuden tavan kohdella itseäni. Olenhan päättänyt että vuosi 2012 on Annen vuosi. Siksipä jätän vaihdot väliin ja kaiken muunkin ylimääräisen hörhöilyn. Tärkeintä tällä hetkellä on terveys... Olen saanut puotettua 16 kg. Se on vain murto-osa tavoitteesta, mutta ei puuhuta siitä. Tänä jouluisensuklaisena aikana käyn mahtavia taisteluja itseni kanssa ja pelkään suuresti, että... Enpä sano sitä ääneen, vaan pidän itselleni peukkuja ja kamppailen hiiren askelin eteenpäin. Tässä pistely-ylpeydessä Sari H. antoi minulle potkun persuuksiin, iloitsemalla ylitsevuotavasti vaihdosta jonka Lennun järkkäämässä Joulumuistovaihdossa hänelle laitoin ja sitten kun muutkin sen huomasivat niin... No olen ollut siellä seitsemännessä taivaassa itsekkin. Olen myös viimeaikoina viimeistellyt paljon juttuja ja se tuuottaa suurta tyydytystä. Mutta katsellaanpas niitä joulumuistovaihtoja.

Sain eilen Marjutilta paketissa jouluisia juttuja. Niin suloisen pupujussikan joulusukassa ja Lumiukkosopan ainekset. Paljon kiitoksia sinulle Marjut.

Minä puolestani laitoin paketin siis Sari H.:lle. Suunnitelmat vaihtuivat useaan otteeseen. Mutta lopullinen päätös vahvistui pienen salapoliisityön myötä Violariumin viikonlopussa Tyrnävällä. Istuttiin koko viikonloppu Sarin kanssa vieretyksin ja se ei ollu mitenkään suunniteltu juttu, mutta sopi minulle tosi hyvin. Mutta katsellaanpas pistelyosuuksista kuvaa, siis niistä mitä Sarille laitoin.

Ensinnäkin oli rasia, jota oli ihana pistellä. Pellavaa oli kangas ja 32 tai 36 counttia, olen edelleen onneton tuossa asiassa, pistelin yhden yli. Kangas on Tuulian värjäämää ja suloista roosaa. Lankoina oli DMC:n color Variations 4210 ja E815. Mallin nimi on "Joeux Noël" ja se on Casa Mian ilmaismalli, oisin laittanu linkin malliin, mutta se ei toimikkaan. Tykkään itsekkin hirmusti näistä enkuleista. Oiskohan se tämän linkin alla tuo malli, mutta siellä sanotaan notta aukasevat sivuston jälleen tammikuunlopussa? Mutta noita Casa Miijoja löytyy netin syövereistä pilivin pimein.

Rasian sisällä oli sitten juttuja mm. Sakset ja biscornu.

Malli on ah niin ihanasta kirjasta... Arvaatteko? "Répertoires des frises" siis. Ja lanka sekä kangas on samaa kuin enkuleissa.

Mitäs sitten vielä poristais? No ainakin sen voin mainita, että nyt on kaikki vuoden 2011 varsinaiset Hassutustyöt pistelty. Ja se jonka viimeksi sain pisteltyä on ainut joka on myös viimeistelemäti. Lisäosahassutusta on 5 työtä kesken ja epäilenpä suuresti niiden valmistumista tämän vuoden puolella.