Hiljaiseloa elää tämä minun blogini ja vielä hiljaisempaa se toinen. Ei oikein ole ollut aikaa eikä ajatusta kirjoitella tänne. En oikein enää tykkää kirjoitella blogia.   Ja ihan vaan siitä syystä, että tämä vuodatus on niin tahmee!!! Menee miljoona vuotta, että saa yhden kirjoituksen kuvineen ja hymiöineen kehiin. Ei millään jaksaisi säätä, kun ois miljoona muutakin asiaa odottamassa säätämistä.

Kiitoksia vain kovasti kauniista kommenteistanne, yritän tässä itse petrata sillä saralla.  

Pistellyt olen, mutta niin isoja juttuja, että tuskin saan niitä lähiaikoina valmiiksi ja puolikuvia en jaksa kuvata ja säätää niin, että niitä vois täällä esitellä. Vuodattaminen on hidasta! Sen siitä saa, kun ei ole itse kuvauksellinen saatika että ois kuvaustaitoinen. Oupsin "Yhden yli vaihto" saatettiin huippuunsa viime viikolla ja muutamaan uuteen on tässä tullut ilmoittauduttua, vaikka tuntuu ettei aika riittäne mihkään. Mutta joskos se kuitenkin johonkin riittäisi. Minun parini Yhdessä yli oli Lennu. Sain todella hyvin pidettyä salassa, että pistelin hälle. Tiukkaa se teki, varsinkin kun olen näköjään ottanut tavakseni keskustella Lennun kanssa kaikista vaihdoista joihin olen osallistunut ja kysellä mielipiteitä päätöksistäni.  Liekö epävarman ihmisen merkki... Ei ku mää haluan vaan jutella asioista!  Joka tapauksessa ihan innosta loikkien liitelin tuonne naapuriin luovuttamaan vaihtoa ja liihoittelin samalla oman postilootan ohi josta löysin Marjan minulle lähettämän vaihdon. Pidimme sitten naapurissa yhden yli istujaiset ja tälläistä meidän silmämme näkivät:

Marja oli pistellyt minulle tälläisen iiiihanan kirjanmerkin. Malli on Tralalaan Kevättontu -mallista. Tralalaalla on kyllä niin ihania malleja, että!  Lisukkeeksi tuli laittaa yksi ristipistoihin liittyvä juttu. Minä sain kuusenkoriste malleja jotka kihelmöivät sormenpäissäni, mutta niitä on nyt hillittävä on niiiiiin mooooonta projektia kesken ja minä olen yhden projektin nainen... Ainakin periaatteessa ja ainakin yritän olla.  Tällä hetkelläkin on kolome työtä kesken ja viimeistelemättä on nelejä... Tuhannesti kiitoksia Marjalle näistä. Veikkaan kyllä etten kovin raski kirjanmerkkiä käyttää, ettei se vaaan kulu!

Tälläisen SyksyTyynyn minä siis värkäsin Lennulle. Yhden yli pistely on ihanaa! Varsinkin Floballe. Päätin heti, että sille pistelen ja lopputulokseksi aijoin saada tyynyn. Malli on kirjasta "Feuilles de chêne" : Marjorie Massey. Kirjassa malli on tehty kokonaan valkoisella, mutta halusin kehitellä syksyisen siitä ja lähdin etsimään värejä DMC:n color variations langan numero 4130 ympärille. Tuo on niin ihanan värinen lanka! Ompelu jäälki ei vieläkään ole mitenkään kehuttavaa, mutta ehkä harjoitus tekee mestarin... Siis ehkä sitten kun olen ommellut miljoona tyynyä.  Napit olen ostanut PeeKaasta ja piskulainen Pipari kuulemaa yrittää syyvä ne, joten jotain ihanaa niissä on.  Joku mainitsi meidän tiukan Vaihtoemon ja se pitää kyllä paikkansa, minäkin pelkään häntää niiiiin... Tässä vaihdossa sai laittaa siis sen yhden jutun, joka liittyy ristipistelyyn yleensä. No minä mietin ja mietin ja lopulta sain vain kehiteltyä lisukkeeksi syksyteemaan sopivasti NHL siiiis LHN mallin "Acorn Hill". En siis omaakaan kovinkaan hyvää mielikuvitusta, kun en osanna sääntöjä kiertää.

Tämmöttiis pistelysaralla. Kotoelämässä on ollut koiruuden sairastelua ja työelämän sekavuutta. Koiruus on alkanut toentua selkävaivasta jota tietysti pelkäsimme pahemmaksi kuin se osoittautukaan. Työ... Jatkunee vuoden loppuun ja sitten ei taas tiiä. Mutta näillä mennään ja eikä yhtään meinata!

Palataan asioihin! Oikein ihanaa syksyä teillens kaikille!