Viime postaukseesa olin sitten puhunut toukokuusta, vaikka kyllä ihan elokuuta tarkoitin. Viimeaikoina näitä muistin harhoja on ollut liikaa.  Lienenkö tulossa vanhaksi vai miten lie. En osanna sitten tuonnen Lennun ristipistovaihto blogiinkaan lisätä omaa juttua. Viimeksi lisäsin, mutta nyt en enää muistanut kuinka se tehdän. Olisi täytynyt laittaa kuvaa omasta saalistaa ja maailmalle lähetetystä kyhäelmästä.  Mutta en osannut enää, vahingossa meinasin jo luoda itselleni uuden blogin. Niin ja sehän oiski ollu, kun en saa edes päiviteltyä tätä yhtäkään. Mitähän oisin siellä bloggaillu, vanhenemista ja dementiaani varmaan voivotellut. Minua niin harmittaa, kun en ole toisten blogejakaan lukenut ja kommentoinut viimeaikoina. Olen ihan rukkanen...

Mutta se siitä vuodatuksesta. Katsellaas mitä olen pistellyt ja saanut. Lennun ristipistovaihdossa parikseni oli jälleen kerran arpoutunut Ritva (hällä ei ole blogia), olemma tuttuja Oupsin tiimoilta.   Viimeksi sain häneltä keväisen kirjekuoren Oupsivaihdossa ja nyt syksyisen setin... Sanoinkin Ritvalle, että pitänee ilmoittaa noille vaihtoemoille, että me ollaan sitten semmoinen vuodenaika pari.  Tarkoittaisikohan se sitä, että jouluvaihto lasketaan talvivaihdoksi ja sekkii tulis Ritvalta mulle?! Spekuloijahan aina saa... Mutta katsastakaahan mitä ihanaa sain Ritvalta.

Tässä setissä kaikki män niin oivallisesti putkeen, että hetken jo aatostin Ritvan lukeneen ajatuksiani.  Tuota mallia olen ihaillut aikaisemmin ja tuo pöllö on NIIIIIIIIIIN ihana, vaikka NHL (LHN) mallin "The Counting house" pöllö on kyllä minun all time favourite.  Saksikotelon perään olen haikaillut jo jonkin aikaa ja nuo sakset! Olen niitä haaveillut tuolta Lennun putiikista, mutta toistaiseksi on ollut muuta ostettavaa niin paljon, että on ollut pakko vähän rajoittaa ostelua. Niin ja neuloja tarvii aina. Se on melkein jokakaertaista, kun istun sohvan nurkassamme ja pistelen, että pudotan neulan. Isännän kanssa sitten pyllyt pystyssä kontataan ettimässä niitä ja useita on mennyt hukkaan.  Huomaan myös tulleeni rantuksi neulojen suhteen, tykkään pienistä ja siroista... Siksipä ne ei lapiokourissani aina pysy vaan niitä saa ettiä... KIITOS RITVA ihanasta vaihdosta ja KIITOS LENNU, että jaksat järkätä!

Minä puolestani olen juoksuttanut Itellapoikaa tai tyttöa näillä. Ystävälläni oli kesällä synttärit ja jäin hiukka jälkeen aikataulusta, mutta nyt sain hälle laitettua tälläisen rasian...

Rasian sisällä oli namiskoja ja yksi biscornu, niistä joita olen aikaisemmin täällä esitellyt. Kirjain on kirjasta: "Cross stitch letters BIBLE" Valérie Lejaune. Lanka DMC:tä ja kangas pellavaa. Rasian olen ostanut kehitysmaakaupasta ja napit Tilkkusadusta.

Minulla taasen oli ilo pistellä Eijalle Lennun ristipistovaihdossa. Eijalla ei ole myöskään blogia.

Ja minähän heti aattelin biscornuja, kun sain vaihtoparini ja tiesin etten hänelle ole koskaan sellaista tehnyt. Olen tavannut Eijan Violariumin viikonlopussa ja tiedän hänestä jotain, mutta en niin paljon että ei olisi yhtään jännittänyt lähettää hälle tätä pakettia. Minua niiiin peljätti ettei hän pidä vaihdosta.  Mutta sain häneltä ihanan kirjeen kiitokseksi ja sen pohjalta oletan etten ole ihan koivikossa rypenyt. Siis pistelty pari oli nämä biscornut. Saksikoriste, joka kuten Eijakin oli ajatellut, voisi käydä kirjanmerkistä, me kirjastontädit.  Ontuvasti ehkä valitsin toiseksi pariksi sakset ja lankaa. Tuo lanka on niin ihanaa ja sakset on minusta niin ihania ja nää on niin hauskat. Biscornu -malli on Tams Creationsin "Autumn variations biscornus" -sarjasta ja pikku biscornuihin sävelsin tuosta isosta mallia. Langat olivat DMC:n color variationsia ja yksivärisiäkin, mallin mukaan.

Mitäs sitten, ei ihmeempiä. Arki on ollut viimeaikoina aika rankkaa, koko kesän oikeastaan niin on ollut ihana pistellä, saa ajatukset seistä. Ja Kiitokset kommenteista nekin piristävät synkähköjä ja rättiväsyneitä päiviä.

Kaikki on kuitenkin reilassa ja nyt lähtään koiruuksia käyttään nuuskiin tyttöjen jättämiä viestejä ojanpientareille.

Lopuksi...

"Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic"

                                               -Anonymous

Tuon kun jaksaisi muistaa.